کد خبر : 33002
/ 18:56
سرپرست روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد تاکید کرد:

لزوم توجه روابط‌عمومی‌ها به اعتمادسازی در بین شهروندان

شهرآراآنلاین: سرپرست روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: راوبط عمومی‌ها باید به موضوع اعتمادسازی بین شهروندان و شهرداری توجه کنند.

لزوم توجه روابط‌عمومی‌ها به اعتمادسازی در بین شهروندان

به گزارش خبرنگار گروه شهر شهرآراآنلاین، مهدی رضوی‌کیا در مراسم معارفه به عنوان سرپرست مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد که در سالن شهدای شهردای برگزار شد، بیان کرد: شهرداری مشهد علاوه بر تنوع خدمت، ارتباط تناتنگ با شهروند و فعالیت در شهر مشهد به عنوان یک شهر خاص ویژگی دیگری دارد که همان نهادی اجتماعی و مردمی بودن است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی شهرداری مشهد باید مدیریت یکپارچه داشته باشد، افزود: در کنار اینکه باید استقلال روابط عمومی سازمان‌ها، مناطق و معاونت‌ها حفظ شود روابط عمومی شهرداری باید یکپارچه باشد.

سرپرست روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد ادامه داد: در مجموعه شهرداری مشهد غیر از روابط عمومی پتانسیل‌های دیگری مانند شورای اجتماعی محلات و شورای شهر نیز وجود دارد که اگر همه آن‌ها در کنار هم سیاست‌های واحدی را اتخاذ و براساس آن حرکت کنند انسجام بیشتری بین شهرداری و شهروند به وجود خواهد آمد.

رضوی‌کیا تصریح کرد: تنها وظیفه روابط عمومی اطلاع‌رسانی، اطلاع‌یابی و ارتباط با رسانه نیست بلکه در شهرهای مدرن دنیا روابط عمومی‌ها وظایف متنوعی از جمله بسترسازی را دارند که این مهم در کشور ما مغفول مانده است.

وی اضافه کرد: در کشور ما زمانی که پروژه‌های احداث می‌شود بعد از آن به فکر قانع کردن افکار عمومی می‌افتند اما باید توجه کرد اگر قبل از اجرای یک پروژه بسترسازی برای افکار عمومی ایجاد شود بعد از اجرا مشکلاتی ایجاد نخواهد شد.

رضوی‌کیا ادامه داد: اعتمادسازی موضوع و بحث بسیار جدی است که روابط عمومی‌ها باید به آن توجه کنند و این مهم در شهرداری‌ها به عنون یک نهاد مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر گره‌های ارتباطی بین شهروندان و مناطق شهرداری وجود دارد که شاید بتوان با یک برنامه‌ریزی آن‌ها را مرتفع کرد.

در ادامه این جلسه جواد کیانی، معاون اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد نیز بیان کرد: روابط عمومی فعالیتی بسیار پیچیده است و نقش آن در افکار عمومی بسیار موثر می‌باشد چرا که غافل شدن از این نقش خسارت‌های زیادی را به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: روابط عمومی در تعریف ساده اما عمیق خود زبان گویا، گوش شنوا و چشم بینای سازمان است و اگر مجموعه‌ای به روابط عمومی خود اعتماد کند برکات زیادی برای سازمان دارد.

گفتنی است در این جلسه مهدی رضوی‌کیا رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظــر شـــما
نـــام پســت الکترونیــکی تصویـر امنـیتی