کد خبر : 82931
/ 15:25
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در نشست کمیته‌های اتحادیه قطارشهری‌های کشور خبر داد:

اجرای طرح پرداخت کرایه عادلانه در خطوط قطارشهری طی سال جاری

برای ساخت یک کیلومتر مترو 250 میلیارد تومان هزینه می‌شود اما متاسفانه به اندازه کافی از این خطوط استقبال نمی‌شود که نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

اجرای طرح پرداخت کرایه عادلانه در خطوط قطارشهری طی سال جاری

به گزارش شهرآراآنلاین،مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد از اجرای طرح دریافت و پرداخت کرایه عادلانه در خطوط قطارشهری مشهد در سال جاری خبر داد..

وحید مبین‌مقدم در نشست کمیته‌های اتحادیه قطارشهری‌های کشور که صبح امروز برگزار شد، بیان کرد: قطارشهری مشهد دارای 4 خط مصوب است که در حال حاضر خط یک آن با 24 ایستگاه و بخشی از خط 2 با 9 ایستگاه به مسافران سرویس‌دهی می‌کند.

وی افزود: خط 3 قطارشهری مشهد در حال حفاری تونل است که از مسیر 28 کیلومتری آن تاکنون 10 کیلومتر تونل حفاری شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال 98 چند ایستگاه از خط 3 قطارشهری مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید.

مبین‌مقدم در خصوص خط 4 قطارشهری مشهد عنوان کرد: در حال حاضر مطالعات این خط در حال انجام است؛ این خط 17 کیلومتری 15 ایستگاه دارد که بهره‌برداری از آن برای افق 1400 برنامه‌ریزی شده است.

وی در خصوص میزان جابه‌جایی مسافر در خط یک و 2 قطارشهری مشهد گفت: با بهره‌برداری از خط یک قطارشهری مشهد در سال 89 تا پایان سال 96 بیش از 220 میلیون مسافر توسط این خط جابه‌جا شده‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ادامه داد: با بهره‌برداری از خط 2 قطارشهری مشهد در سال 96 بالغ بر 40 میلیون مسافر توسط این خط و خط یک قطارشهری جابه‌جا شده‌اند.

مبین‌مقدم گفت: هدف‌گذاری انجام شده برای خط یک و 2 قطارشهری مشهد در سال جاری جابه‌جایی 50 میلیون مسافر است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ادامه داد: در حال حاضر هزینه زیادی برای احداث خطوط قطارشهری انجام می‌شود اما این سیستم حمل و نقلی سهم کوچکی از حمل و نقل درون‌شهری دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سهم خطوط قطارشهری مشهد در حمل و نقل عمومی این شهر تنها 2 درصد است.

مبین‌مقدم ادامه داد: برای ساخت یک کیلومتر مترو 250 میلیارد تومان هزینه می‌شود اما متاسفانه به اندازه کافی از این خطوط استقبال نمی‌شود که نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

وی گفت: با این وجود با افتتاح ایستگاه شریعتی در خط 2 به عنوان ایستگاه تبادلی روزانه به طور متوسط 5900 نفر توسط این خط جابه‌جا می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد به اجرای طرح دریافت و پرداخت کرایه عادلانه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده تا طرح دریافت و پرداخت کرایه عادلانه اجرایی شود تا مسافران بتوانند براساس مسافت طی کرده در قطارشهری کرایه پرداخت کنند.

مبین‌مقدم در ادامه به مهندسی معکوس قطعات و تجهیزات در قطارشهری اشاره کرد و گفت: طی چند سال گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها مهندسان شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد موفق شدند 80 قطعه و تجهیزات را مهندسی معکوس کردند که این اقدام 40 میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی را به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به ساخت دو دستگاه ترن واش اشاه کرد که قطارشهری مشهد را در این زمینه خودکفا کرده است.

شایان ذکر است؛ در انتهای این جلسه گواهی عضویت در انجمن حمل و نقل عمومی UITP به مدیرعامل شرکت بهره‌برداری و مدیرعامل شرکت قطارشهری اعطا شد 
کلیدواژه ها
اشتراک گذاری
نظــر شـــما
نـــام پســت الکترونیــکی تصویـر امنـیتی