• خانه
  • یادداشت
  • شهرآرا ؛ رسانه شهر اميد و زندگی
کد خبر : 83337
/ 10:22
مجید خرمی

شهرآرا ؛ رسانه شهر اميد و زندگی

سرمقاله مجید خرمی، مدیر مسئول روزنامه شهرآرا به مناسبت نهمین سالروز انتشار این روزنامه:

شهرآرا ؛ رسانه شهر اميد و زندگی

سوم خرداد‌ماه در تاریخ ایران‌زمین نامی ماندگار است که مقاومت و ایثار و پیروزی را برای سرزمین مادری فریاد می‌زند، اما برای خانواده شهرآرا علاوه بر حس ملی‌میهنی فراوان، یادآور آغاز دور جدیدی از فعالیت این‌رسانه است، روزنامه‌ای که در سوم خرداد‌ماه ٨٨ با شعار صدای مردم مشهد بعد از چندین سال نشر هفتگی پا به عرصه اطلاع‌رسانی روزانه گذاشت‌.
روزگار شهریاران شهرآرایی در تلاطم مصائب و ملایمات روزمره هر روز پشت روز دیگر سپری شد تا دست زمانه در پی حرکت عظیم مردم و رأی تاریخ‌سازشان در ٢٩ اردیبهشت‌ماه به لیست امید، با حکم شهردار محترم تیمی جدید را در سیزدهم مهرماه ٩۶ سکاندار این رسانه کرد.
تیم پر از انگیزه و انرژی قدیمی شهرآرا در کنار شور و شعور جوانان پیرو حرکت اصلاح‌طلبی مردم ایران‌زمین‌، دور جدیدی از فعالیت را آغاز کردند. مطالب سیاسی، یکی پس از دیگری، از روزنامه شهری مردم مشهد حذف شد و جای خویش را به مطالب فرهنگی‌، اجتماعی و شهری داد‌. شهریاران شهرآرایی در نمایشگاه مطبوعات اولین حضور خویش را در این جاده تجربه کردند و توانستند در میان ناباوری همگان در کنار روزنامه شهروند رتبه نخست را کسب کنند‌. آن‌ها که جوانان روزنامه‌نگار خود را باور نداشتند و از نگاهشان همچنان مرغ همسایه غاز بود، کسب این رتبه را ناشی از ظاهر‌سازی غرفه در نمایشگاه دانستند اما چند‌صباحی نگذشت که آثار خبرنگاران شهرآرا در جشنواره رسانه‌ای ابوذر با وجود حضور همه رسانه‌های استانی و داوری بهترین‌های ایران‌، یکی‌یکی جایزه‌ها را درو کرد تا شاید انصاف کمی در وجدان عده‌ای جای خویش را باز کند. چاپ ضمائم جدید میلان برای جوانان خوب مشهدی‌، کوله‌پشتی ویژه کودکان و نوجوانان شهر بهشت و شهربانو، به عنوان پژواک صدای بانوان فرهیخته این دیار، در ادامه مسیر در کنار ضمائم قدیمی محله تحقق یافت‌. اعضای کانال شهرآرا در فضای مجازی چندین و چند برابر شد و ١٢٠ هزار نفر را رد کرد و برخی پست‌های این فضا تا چند‌صد‌هزار نفر بازدید را تجربه 
کرد. 
رسانه تصویری شهرآرا با تولید انواع و اقسام برنامه‌ها، با کیفیت پخش تلویزیونی بابی جدید در عرصه اطلاع‌رسانی گشود‌. تیراژ شهرآرا با وجود حذف توزیع رایگان با افزایش چشمگیری مواجه شد و هر روز به مسیر خویش ادامه 
می‌دهد.
و اما شهرآرا با ظاهری جدید که تغییرات آن فقط در رنگ و نوشته خلاصه نشده است، از شنبه روی گیشه می‌آید و ویژه‌نامه‌های شهر هوشمند، مترو‌، شهر ایمن و از همه مهم‌تر ویژه‌نامه طنز پلخمون‌، هفتگی و روزنامه در کنار ویژه‌نامه‌های مناسبتی منتشر خواهد شد‌.
راه ما ادامه دارد، گرچه پر از سنگلاخ است و عده‌ای -که حتی در ظاهر خود را دوست می‌نمایند- به عادت قدیمی برخی از هموطنان نه خود از نردبان بالا می‌روند و نه می‌گذارند دیگران بروند‌. شاید این رفتار به بهترین شکل در اولین کاریکاتور مطبوعات ایران در روزنامه ادب چاپ مشهد توسط حسین الموسوی، نقاش‌باشی آستان قدس رضوی، در آن زمان به تصویر در آمده
باشد.آری ما راه را ادامه می‌دهیم، حتی اگر خیلی‌ها نخواهند و تا آخرین لحظه‌ای که افتخار خدمتگزاری در این عرصه را داشته باشیم، از پا نخواهیم نشست و تلاش می‌کنیم شهرآرا رسانه شهر امید و زندگی باشد. 
ان شاءا...
مجید خرمی
مدیر مسئول 
کلیدواژه ها
اشتراک گذاری
نظــر شـــما
نـــام پســت الکترونیــکی تصویـر امنـیتی