• خانه
  • ورزشی
  • دوچرخه‌سواری در فضای باز بهتر است یا دوچرخه ثابت؟
کد خبر : 84044
/ 10:56

دوچرخه‌سواری در فضای باز بهتر است یا دوچرخه ثابت؟

همایش آشنایی و مقایسه دوچرخه‌سواری و دوچرخه سالنی بانوان مشهد برگزار شد

دوچرخه‌سواری در فضای باز بهتر است یا دوچرخه ثابت؟

مژده رنگیان – شهرآراآنلاین، دوچرخه‌سواری یک فعالیت فیزیکی بسیار مناسب برای ایجاد تناسب‌اندام، کاهش استرس و افزایش سلامت عمومی بدن بانوان است که در هر سن‌وسال و موقعیتی قابل انجام است که فوایدی همچون بالابردن توان بدنی، افزایش کالری‌سوزی، تناسب‌اندام، کاهش اضطراب، افزایش قدرت ذهن و بهبود بیماری‌هایی همچون فشار خون بالا  کمک می کند.

ممکن است تعدادی از بانوان ترجیح دهند دوچرخه‌سواری در فضای باز و حضور در طبیعت را تجربه کنند و گروهی نیز ترجیح می‌دهند با حضور در کلاس های گروهی در سالن ورزشی یا محل سکونت خود دوچرخه ثابت را تجربه کنند. اما دوچرخه سواری در فصل پاییز و زمستان با مشکل زیادی همراه است، در چنین‌شرایطی برای دورنشدن از دوچرخه و ادامه تمرینات، دوچرخه‌های ثابت سالنی بهترین گزینه هستند.

حضور بانوان علاقه‌مند مشهدی در پیست دوچرخه‌سواری

روز شنبه همایشی در مشهد ویژه بانوان علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری برگزار شد که در آن به معرفی ورزش دوچرخه‌سواری و آموزش به بانوان پرداخته و تفاوت‌های استفاده از دوچرخه‌سواری و دوچرخه سالنی برای بانوان ازسوی مدرسان این رشته گفته شد. این همایش که با برنامه‌ریزی کمیته دوچرخه‌سواری همگانی و کمیته دوچرخه ثابت این هیئت و به میزبانی باشگاه دوچرخه‌سواری شهر بهشت در هتل همای مشهد برگزار شد، با استقبال خوب بانوان همراه بود که در این مراسم ایمان انصاری، مربی سطحA دوچرخه‌سواری آسیا، نیز حضور داشت و نکات لازم را دراین‌باره عنوان کرد. 

قسمت دیگر این همایش با فضای شاد و ورزشی برای بانوان همراه بود که شرکت‌کنندگان توانستند به‌صورت عملی از انواع دوچرخه در پیست دوچرخه‌سواری استفاده کنند و با آن‌ها آشنا شوند. در این دوره حاجت‌طلب نایب‌رئیس بانوان هیئت ورزش‌های همگانی استان، حسینی مسئول کمیته دوچرخه سالنی هیئت مشهد و مجتبی جاودانی مسئول دوچرخه‌سواری همگانی خراسان رضوی نیز حضور داشتند.  در بخش آموزشی این همایش اختصاصی بانوان به مقایسه این دو دوچرخه پرداخته و نکاتی بیان شد تا به انتخاب هر یک از این دو نوع دوچرخه برای بانوان کمک کند.

اگر به‌دنبال ورزشی هستید که به‌سرعت کالری بسوزاند، می‌توانید دوچرخه‌سواری سالنی سنگین را انتخاب کنید که به‌طورمتوسط در هر ساعت 400 تا 600 کالری بسوزانید. در دوچرخه‌سواری در فضای باز بدون اینکه با کسی مسابقه دهید یا خودتان را به چالش بکشید و فقط به‌آرامی پدال بزنید، در یک ساعت فقط 100 کالری می‌سوزانید. اما اگر شدت کار را زیاد کنید، در یک ساعت دوچرخه‌سواری شدید در فضای باز 800 تا 1000 کالری هم خواهید سوزاند.

در هنگام دوچرخه‌سواری در فضای باز دوچرخه زیر پای دوچرخه به‌سمت چپ و راست حرکت می‌کند که همین موضوع‌ نیاز به تعادل و هماهنگی بیشتری دارد، درنتیجه برای ایجاد ثبات، عضلات، باید فعالیت بیشتری داشته باشند. هرچه عضلات بیشتری درگیر شوند، بدن حین ورزش فعالیت بیشتری خواهد داشت. با دوچرخه ثابت هر فرد راحت می‌تواند خود را به چالش بکشد و به‌سادگی شیب دوچرخه را بیشتر کند و پدال بزند، ولی دوچرخه‌سواری در فضای باز نیازمند برنامه‌ریزی برای انتخاب مسیری است که به اندازه کافی ورزشکار را به چالش بکشاند.

 
اشتراک گذاری
نظــر شـــما
نـــام پســت الکترونیــکی تصویـر امنـیتی