کد خبر : 85149
/ 08:55

مردم ١۴ میلیارد تومان به الیت بدهکار هستند

حساب و کتاب الیت و صحبت از بدهی ١۴ میلیارد تومانی مردم به این شرکت و نیز جزئیاتی از هوشمند شدن پرداخت‌ها و حذف پول نقد؛ سرخط پاسخ‌های مدیرعامل شرکت الیت به مردم بود.

مردم ١۴ میلیارد تومان به الیت بدهکار هستند

روز گذشته مرکز ارتباطات مردمی شهرداری (١٣٧) میزبان محمدمهدی اسدی، مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت بود. در مدت دو ساعت، او پاسخ‌گوی بیش از ١۵ تماس تلفنی شهروندان بود. انتظارها، انتقادها و پیشنهادهای آن‌ها را شنید و راهنمایی‌های لازم را ارائه کرد. تعداد زیادی از این تماس‌ها مربوط به نوع برخورد و رفتار پارکبان‌ها بود. اسدی در جواب این شهروندان گفت: نگاه ویژه این شرکت به مدیریت رفتار پارکبان‌هاست.
مدیرعامل شرکت الیت حتی به شهروندان این قول را داد که؛ «در صورت تأیید موضوع پس از انجام بررسی‌های لازم، با پارکبان مربوطه برخورد می‌شود.»
اسدی با بیان اینکه «پارکبان‌ها ویترین شهرداری هستند»، اظهار کرد: برخورد و تعامل پارکبان‌ها برای ما بسیار مهم است زیرا دائماً در ارتباط با مردم هستند. نکته‌ای که باید مدنظر قرار داد این است که هر اتفاق و اشتباهی که پارکبانان مرتکب شوند، به حساب مجموعه شهرداری گذاشته می‌شود. به گفته وی در این راستا، دوره‌های حقوق شهروندی برای پارکبان‌ها برگزار می‌شود.
اسدی حتی در جواب یک شهروند اظهار کرد: از زمان حضور من در شرکت الیت، چهار پرونده درباره پارکبان‌ها تشکیل شد که در همه این پرونده‌ها با توجه به مستندات ارائه شده، پارکبان مقصر شناخته نشد. با این حال بار دیگر تأکید می‌کنم که حمایت از حقوق مجموعه خود و شهروندان در اولویت‌های کاری است. چند شهروند مشهدی نیز در گفت و گو با مدیرعامل الیت از درخواست پارکینگ‌ها برای تسویه حساب گلایه داشتند و در اظهاراتی مدعی آن بودند که پارکینگ‌ها بدون تسویه حساب بدهی قبلی اجازه استفاده از پارکینگ را نداده‌اند.
اسدی در پاسخ گفت: قطعا استفاده از امکانات بدیهی شهری مستلزم پرداخت هزینه است. این نکته را هم بد نیست بدانید که در حال حاضر مردم حدود ١۴ میلیارد تومان به الیت بدهکار هستند. از این رقم، چهار میلیارد تومان مربوط به زائران حضرت رضا(ع) است.
وی با اشاره به اینکه الیت تنها شرکت زیرمجموعه شهرداری است که تامین و پرداخت تمام هزینه‌های مالی و پرسنلی برعهده خود شرکت است، ادامه داد: با این حال برنامه‌ای برای تعدیل نیرو نداریم؛ هر چند زیرفشار هستیم. اکنون از میان ٧٠٠ نیروی فعال مجموعه ٣٣٠ نفر در پارک حاشیه و بقیه در پارکینگ‌ها ارائه خدمت می‌کنند.
بخش دیگری از تماس‌هامربوط به کسر شارژ بود. مدیرعامل الیت در پاسخ به این شهروندان به اصل شفافیت در مجموعه الیت اشاره کرد و گفت: در این‌باره پیامک‌های کسرشارژ فعال شده است.
وی تصریح کرد: روزانه بین ٢۵ تا ٣٠ هزار پیامک کسر شارژ برای شهروندانی که مانده مثبت حساب دارند، ارسال می‌شود تا آن‌ها در جریان ریزتراکنش‌ها قرار بگیرند. این اطلاع‌رسانی سبب شده است پارکبان‌ها دقت بیشتری در ثبت اطلاعات داشته باشند. از سوی دیگر خطای سیستم الیت به میزان در خور توجهی کاهش یافت و شفافیت را بالاتر برد.
«حذف تبادل مالی» بین پارکبان‌ها و شهروندان اتفاق مثبت دیگری است که طرح آزمایشی آن اکنون در منطقه ٩ شهرداری مشهد به اجرا درآمده است؛ اگر چه طی مدت اجرای این طرح، میزان درآمد الیت از این منطقه حدود ٣٠ درصد کاهش داشته است، اما اسدی، مدیرعامل الیت، معتقد است چاره‌ای جز هوشمند‌سازی و اعتماد به مردم وجود ندارد زیرا به تدریج مشارکت‌های مردمی افزایش می‌یابد.
به گفته او، در شأن شهر بهشت و شهروندان مشهدی نیست که در تبادل مالی پول نقد به پارکبان داده شود بنابراین حذف تبادل مالی و هوشمندسازی در اولویت‌های الیت قرار دارد.
اسدی افزود: این طرح به زودی درتمام مناطق مشهد اجرایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات شما
شهروند مشهدی
07:26 0 0 پاســخ به ایــن نظــر

اصلا چرا باید پیاده روهای شهر فروخته شود؟!
چه خدماتی در مقابل ارائه می شود؟!
پول در آوردن از هر روشی درست نیست؛ پول گرفتن بایست اهرم تعدیل فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه درآمدها باشد و نه فشار به اقشار ضعیف!

نظــر شـــما
نـــام پســت الکترونیــکی تصویـر امنـیتی