کد خبر : 89670
/ 06:20

350خادم شبانه‌روزی

مسئول روابط عمومی پایانه مسافربری امام رضا(ع) از فعالیت های دهه آخر صفر خبرداد

350خادم شبانه‌روزی

شهرآرا آنلاین - رئیس اداره روابط عمومی پایانه امام رضا(ع)، گفت: با توجه به سیاست‌های شهرداری مشهد درباره تسهیل‌گری در امر خدمت‌رسانی به زائران و مسافران بارگاه منور رضوی در ایام پایانی ماه صفر، سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با هماهنگی برای حضور 24 نهاد، سازمان و بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی از قبیل آستان قدس رضوی، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ، اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، شرکت‌های مسافربری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، پلیس راه، تعزیرات حکومتی، هلال احمر، سازمان‌های ترافیک، اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی، اورژانس، بهزیستی، نمایندگان بانک‌ها و بسیاری دیگر از همکاران ما در این مجموعه شرایط ارائه خدمات مطلوب به زائران را فراهم کرده‌اند.

حسین کاظمی افزود: امسال مانند سال گذشته با همکاری آستان قدس رضوی اقدامات جدیدی درباره حضور خادم‌یاران رضوی هماهنگ شد که خدماتی مانند راهنمایان زائر، ویلچر رایگان، غرفه کودک و مادر، بهیاری، اسکان زائر و ایستگاه‌های صلواتی برای زائران مهیا کرده‌ایم.

وی درباره جلب مشارکت‌های مردمی توضیح داد: در این زمینه شرایط خوبی فراهم ساختیم به صورتی‌که از استان‌های دور نیز درخواست این اقدامات برای پایانه‌های مسافربری مشهد ارائه شده است، به عنوان مثال برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای مدت یک هفته که فعالیت خود را از اذان صبح تا پایان شب با توزیع اقلام و پذیرایی خواهند داشت، برای حضور فعال‌تر در محل حضور این گروه مستقرکردیم .

کاظمی با اشاره به حضور بیش از 250 دستگاه تاکسی، 80 دستگاه اتوبوس واحد و 100دستگاه بی آر تی برای تشرف زائران به حرم مطهر و 20 دستگاه وانت بار برای حمل بار به صورت شبانه روزی برای خدمت به زائران گفت: برای ارائه خدمات بهتر اعلام آماده باش درمدت این طرح داریم. در این مدت جمعیتی بالغ بر 350 نفر نیروی انسانی شامل کارکنان سازمان پیمانکاران، انتظامات، فنی، فضای سبز و خدماتی مشغول به خدمت هستند. فعال‌سازی کلیه سرویس‌های بهداشتی عادی و اضطراری که برای نظارت بیشتر و لحظه‌ای کدگذاری شده است و مسافران مشکلات و انتقادات خود را در کمترین زمان ممکن به ناظران سازمان منتقل خواهند کرد.

125003.jpg

وی افزود: مسئولان پایانه مسافربری امام رضا(ع) برای بسیاری از مسافران که اطلاعاتی از شهر مشهد ندارند؛ توزیع نقشه و بروشور راهنمای سفر را در نظر گرفته‌اند. همچنین ادعیه و جزوه‌های مذهبی را در محل‌های مختلف قرار داده‌اند. علاوه بر آن سعی شده بیشتر اطلاعات از طریق فضای مجازی و شبکه در اختیار درخواست‌کنندگان قرار گیرد.

رئیس اداره روابط عمومی پایانه امام رضا(ع) در ادامه گفت: هر ساله مشهدی‌ها با ترافیک میدان انقلاب مشکل دارند. برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی و کنترل آن پیش‌بینی تمهیدات لازم در میدان انقلاب و مدیریت ورود و خروج اتوبوس‌ها، حضور عوامل راهور را در پایانه‌های مسافربری به صورت فوق‌العاده خواهیم داشت.

رئیس اداره روابط عمومی پایانه امام رضا(ع) با بیان این موضوع که حادثه خبر نمی‌کند و پیشگیری بهتر از درمان است بر اهمیت ارائه خدمات پزشکی در پایانه تأکید کرد و افزود: درباره فوریت‌های پزشکی و اورژانس استقرار یک دستگاه آمبولانس به صورت شبانه‌روزی در پایانه‌های امام رضا (ع) ، پایانه معراج و پایانه راه ابریشم در برنامه کاری ماست. همچنین عوامل نیروی انتظامی در راستای جلوگیری از معضلات پیش‌بینی نشده همچون حضور دلال‌ها، مسافرکش‌ها و راهنمایان غیرمجاز زائر فعال خواهند بود که در این‌باره از قبل جلسات متعدد هماهنگی صورت پذیرفته است .

وی ادامه داد: با توجه به حضور گسترده و حجم بالای مصرف سوخت به وسیله ناوگان برون شهری برای جلوگیری از هر گونه خللی در انجام مأموریت انتقال مسافران برای تأمین سوخت اتوبوس‌ها ( نفت و گاز) هماهنگی صورت پذیرفته است و جایگاه به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد داشت.

رئیس اداره روابط عمومی پایانه امام رضا(ع) در ادامه از راه اندازی پارکینگ‌های اضطراری در پایانه‌های امام رضا(ع)، معراج و راه ابریشم خبر داد و گفت: برای این منظور طی مکاتبه با سایر پایانه‌های کلان‌شهرهای کشور، آمادگی ناوگان را قبل از حضور در مشهد خواستار شدیم و ارسال نقشه و اطلاعات مکان پارکینگ‌ها انجام شد.

کاظمی افزود: ارتباط مستقیم با زائران و مسافران از طریق راه‌های ارتباطی با سامانه پیام کوتاه 3000560006 ، تلفن گویا 38009000 ، کانال سروش : Safeir_8 @ و سایر شبکه‌های اجتماعی برای پاسخ‌گویی به شکایت‌ها و پیشنهادهای مردمی خواهد بود.

125003.jpg

وی همچنین گفت: با توجه به تأثیر رانندگان در امر خدمت‌رسانی به زائران به صورت ویژه افزایش حوزه خدمات رسانی به آن‌ها را در محل‌های اختصاصی خودشان (خوابگاه ، سرویس‌ها و حمام) رستوران و مجتمع تعمیرگاهی و کارواش در پایانه امام رضا (ع) در دستور کار قرار داده‌ایم که برای اطلاع از انجام صحیح برنامه‌ها از آن‌ها در انتها نظرسنجی خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: با توجه به لزوم ارتباط مستقیم با رسانه‌ها، ستاد خبری در محل پایانه مسافربری امام رضا (ع) فعال خواهد بود که اقدامات را پوشش خواهد داد. برای دریافت آخرین اخبار روابط عمومی سازمان 09151009606 و یا شماره 38009139 یا سایت اینترنتی سازمان به آدرس :terminals.mashhad.ir و یا کانال سروش : Safeir_8 @ مراجعه کنید .

وی همچنین گفت: به زائران توصیه می‌کنم ؛ قبل از سفر بلیت برگشت خود را از طریق سامانه‌های اینترنتی خرید بلیت. com.724 safar تلفن 5 رقمی 38086 و یا آژانس‌های معتبر سطح شهر خریداری کنند.

کاظمی در پایان گفت: امسال طرح نظرسنجی از مسافران و زائران در راستای آگاهی از نقاط ضعف و قوت مجموعه با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با حدود 800 نمونه آماری از زائران و مسافران، رانندگان و نهادهای مستقر صورت خواهد گرفت . 

اشتراک گذاری
نظــر شـــما
نـــام پســت الکترونیــکی تصویـر امنـیتی