کد خبر : 93870
/ 06:32

آنلاین شیرجه بزن

گفت وگو با چند جوان مشهدی که با راه اندازی سامانه‌ای، مجموعه‌های آبی را به مشتریانشان متصل کرده اند

آنلاین شیرجه بزن

شهرآرا آنلاین - حامد سرادار| دهه شصتی‌ها در مشهد به خوبی به یاد دارند که اگر هوس تفریح آبی به صورت استاندارد می‌کردند تنها در تابستان دو گزینه استخر سعدآباد و استخر هلال احمر پیش‌روی آن‌ها بود و بس. اما با گذشت زمان و سرمایه‌گذاری روی این تفریح جذاب، استخرهای متعددی در شهر ساخته شد و با توجه به زائرپذیری بالای مشهد، پارک‌های آبی زیادی تشکیل شد و مشهد به قطب تفریحات آبی کشور تبدیل شد. اما تنها مشهد نبود که به تفریحات آبی روی خوش نشان داد و تقریبا تمام شهرهای بزرگ کشور دارای استخر و مجموعه‌های آبی فراوان شدند که همین امر خود بحث جذب مشتری و رقابت میان مجموعه‌های آبی را برای خالی نماندن سانس‌هایشان بیش از پیش کرد. از سوی دیگر مخاطبان تفریحات آبی هم به دنبال رزرو بلیت بهترین مجموعه برای تفریح یا انجام ورزش حرفه‌ای خود در بین تعداد زیاد این مجموعه‌ها بودند. همین نیاز از سوی دو طرف موجب شد تا چند دانشجوی دانشگاه فنی منتظری مشهد دور هم جمع شوند و استارتاپ «پول تیکت» را راه اندازی کنند و هر دو طرف تفریحات آبی را به یکدیگر متصل و نیازشان را برآورده کنند.

 

﷯آب تنی آنلاین

اگر با رفقا یا فک و فامیل نیت کرده‌اید تنی به آب بزنید و مجموعه آبی خاصی را نشان کرده‌اید اما نمی‌دانید چه زمان‌هایی فعال یا در اختیار آقایان و بانوان هستند، یا اینکه ترجیح می‌دهید بدون آنکه در صف خرید بلیت منتظر بمانید، بلیت با تخفیف خرید کنید، استارتاپ پول‌تیکت کار شما را راحت کرده است. شما به کمک سامانه تخصصی رزرو بلیت و خدمات استخرها و پارک‌های آبی سراسر ایران به آدرس اینترنتی poolticket.org، امکان رزرو یا خرید اینترنتی بلیت مجموعه‌های آبی را به صورت سریع، مطمئن و با تخفیف‌های ویژه دارید. بلیت‌های خریداری شده از پول تیکت به چاپ شدن نیاز ندارد و اگر برنامه دورهمی استخرتان کنسل شد یا مثلا دو نفر از پنج نفرتان رفیق نیمه راه شدند و نیامدند، می‌توانید کل بلیت‌ها یا بلیت آن دو نفر را کنسل کنید و وجه پرداختی خود را دریافت کنید.

قابلیت دیگری که سامانه پول تیکت دارد، قرار دادن مجموعه‌های مختلف آبی در کنار یکدیگر برای مقایسه است. با این قابلیت این امکان برای افراد ایجاد می‌شود که بتوانند ویژگی‌های مجموعه‌های مختلف را با هم مقایسه و بر اساس موقعیت مکانی، قیمت و خدمات مختلفی که هر مجموعه ارائه می‌دهد، نسبت به انتخاب یکی از آن‌ها اقدام کنند. 

 

﷯ شروع کار از دفتری اشتراکی 

رضا رویائی، بنیا‌ن‌گذار و محسن‌شفیعی، علی کاشف، آرمان بوشهری و حمیدرضا شاندیزی به عنوان هم بنیان‌گذاران استارتاپ پول تیکت همگی دهه هفتادی و از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای منتظری مشهد در سال ١٣٩٠ بودند که پس از آشنایی در دانشگاه و بعد از آن با یکدیگر شروع به همکاری و راه‌اندازی ٣ استارتاپ مختلف می‌کنند که به دلیل نبود بودجه لازم شکست می‌خورند. اماداستان استارتاپ پول تیکت در سال ٩۴ متفاوت رقم ‌خورد و آن‌ها توانستند در سطح استانی و کشوری به موفقیت برسند.

قبل از راه‌اندازی پول تیکت یک مجموعه آبی از تیم آن‌ها می‌خواهد برای رفع یکسری از مشکلات و راه‌اندازی خدمات رایانه‌ای در این مجموعه حضور پیدا کنند. طی صحبت‌هایی که انجام می‌شود و مشاهده چالش‌های موجود، تیم پول تیکت به این نتیجه می‌رسد که برای این مجموعه آبی یک پلتفرم آنلاین نوبت‌دهی ایجاد کنند. بعد از آن تصمیم می‌گیرند این پلتفرم را برای همه مجموعه‌های آبی پیاده‌سازی کنند. برای شروع وارد فاز نیازسنجی و اعتبارسنجی می‌شوند و با نظرسنجی در مجموعه‌های مشابه آبی و سینمایی متوجه رغبت مشتریان بالقوه در استفاده از سامانه رزرو بلیت می‌شوند.

تیم پول تیکت در ابتدا در یک دفتر کار اشتراکی با ۵ نفر نیرو و پوشش ٣ مجموعه آبی در مشهد این کار را شروع می‌کنند و هم اکنون در ٢٠ استان کشور، ٣۵٠ مجموعه آبی و ۴٠ پارک آبی با استارتاپ پول تیکت همکاری می‌کنند. حالا آن‌ها ۴۵ نفر نیرو در سرتاسر کشور دارند و سامانه‌شان در بسترهای وب و اپ میزبان روزانه ٣٠ هزار بازدیدکننده است.

 

﷯ آفلاین‌هایی که آنلاین شدند 

اما راه‌اندازی این استارتاپ مانند دیگر استارتاپ‌های موفق بدون سختی و مشکل نبوده است و تیم پول تیکت در ابتدا راه خود با مقاومت مجموعه‌های آبی در استفاده از این نوع فروش اینترنتی و تبلیغات آنلاین مواجه می‌شوند. همچنین نبود اتصال بیشتر مجموعه‌های آبی به اینترنت به دلایل مختلفی همچون نظامی بودن یا چندطبقه زیرزمین بودن و نبود آنتن حسابی مشکل‌ساز شده بود. تیم پول تیکت با روش‌های مختلفی همچون ارائه پنل دریافت پیامک و مجهز کردن مجموعه‌ها به اینترنت به وسیله خودشان سعی در رفع مشکلات می‌کنند. حالا دیگر مقاومت مجموعه‌های آبی سنتی کم شده و کاهش هزینه‌های تبلیغات و افزایش میزان فروش موجب شده است تا خود مجموعه‌های آبی برای معرفی امکانات و خدماتشان به سراغ این استارتاپ بیایند و درخواست حضور در سامانه آن‌ها را داشته باشند.

از دیگر مشکلات پیش‌روی این استارتاپ، سربازی رفتن اعضای اصلی تیم بوده که حضور نداشتن برخی از آن‌ها در مقاطعی استارتاپ پول تیکت را به مرز شکست رسانده بود که البته با همت دیگر اعضا این اتفاق رخ نداد.

 

﷯ بی رقیب با تیمی منسجم 

استارتاپ پول تیکت مدعی است اکنون هیچ رقیبی که کاری مشابه ارائه کند در کشور وجود ندارد و تنها سایت‌های تخفیف گروهی هستند که همه چیز از جمله بلیت استخر را می‌فروشند. اما پول تیکت یک مزیت اصلی نسبت به وب سایت‌های تخفیف گروهی دارد و آن هم اینکه علاوه بر کشوری بودن امکان لغوکردن بلیت و بازگشت هزینه برای کاربران پول تیکت وجود دارد.

بچه‌های استارتاپ پول تیکت، داشتن یک تیم منسجم برای برخورد با مشکل‌ها و چالش‌ها را مهم‌ترین عامل در رشد و موفقیت یک استارتاپ می‌دانند. آن‌ها معتقدند که رشد یک استارتاپ تنها به مباحث مالی خلاصه نمی‌شود و سرمایه انسانی مهم‌تر از پشتوانه مالی است و می‌گویند تاکنون با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده‌اند اما به کمک تیم خوبی که داشتند توانستند چالش‌ها را پشت سر بگذارند.

 

کلیدواژه ها
اشتراک گذاری
نظــر شـــما
نـــام پســت الکترونیــکی تصویـر امنـیتی