کد خبر : 96234
/ 08:55

از خانه زندگی تا شهر هوشمند

صفحه خانه‌زندگی که با موضوعات پزشکی، روان‌شناسی و خانه‌داری با مخاطب قرار دادن بانوان و خانواده‌ها از همان روز‌های ابتدایی تأسیس روزنامه فعالیت می‌کند در سال‌٩٧ سه فاز محتوایی را به‌منظور مخاطب‌شناسی بیشتر پشت‌سرگذاشت.

از خانه زندگی تا شهر هوشمند

شهرآرا آنلاین - فاز اول از فروردین تا پایان مرداد به‌طول انجامید. در این فاز ٩٠درصد مطالب تولیدی صرف روزنامه بود همراه با بخش‌های خبری که شامل گزارش اصلی صفحه با موضوعات پزشکی و روان‌شناسی، یادداشت از کارشناسان حوزه سلامت جسم و روان، توصیه‌های طب‌سنتی و پاسخ‌گویی به پرسش‌های پزشکی مردم می‌شد و با بازخوردهای خوبی از طرف پزشکان و روان‌شناسان و دستگاه‌های متولی حوزه سلامت مواجه شد. مرحله دوم از اول شهریور تا ابتدای بهمن‌ به‌طول انجامید. 

در این فاز بر حجم مطالب تولیدی روزنامه تا سقف ٩٠درصد افزوده شد که شامل گزارش اصلی صفحه با موضوعات پزشکی و روان‌شناسی با تأکید بر مشکلات حوزه سلامت‌روان خانواده و روابط فردی و بین فردی، یادداشت از کارشناسان حوزه سلامت جسم و روان، توصیه‌های طب‌سنتی و چهره‌های اینستاگرامی، معرفی کتاب‌های حوزه سلامت جسم و روان، مشاوره و امور تربیتی، آشپزی به‌صورت تصویری و پاسخ‌گویی به پرسش‌های پزشکی مردم می‌شد. همچنین در مسائل حوزه خانه‌داری به خرید و نگهداری موادغذایی، ترفندهای خانه‌داری، تغییر دکوراسیون‌های ارزان‌قیمت و پخت وپز پرداختیم.

 

﷯ شهر هوشمند، مردم هوشمند 

شاید به‌یقین بتوان گفت که راه سعادت شهرنشینان از شهرهای هوشمند می‌گذرد و صفحه شهرهوشمند شهرآرا در یک سال گذشته به معرفی شهر هوشمند و ارکان‌ آن با ارائه مثال‌ها و تجربیات شهرهای هوشمند جهان پرداخت تا مخاطبان با این مفهوم آشنا شوند و علاوه‌بر دریافت آموزش، حس مطالبه‌گری در آن‌ها ایجاد شود و مشهد طبق شعار مدیریت شهری، به شهرهوشمند نزدیک شود. صفحه شهر هوشمند در سال٩٧ ، ١٢استارت‌آپ مشهدی را معرفی کردکه به کمک جوانان نوآور به حل مسائل شهری و حتی ملی پرداخته بودند. مخاطبان روزنامه، بیشترین بازخوردها را برای این دست گزارش‌ها می‌دادند و این را که مسیر موفقیت یک کسب‌وکار نوپا در وضعیت بحرانی اقتصاد کشور مستندنگاری می‌شود، بسیار انگیزه‌بخش می‌دانستند. 

بیشتر پیام‌ها حمایتی بود و مخاطبان از اینکه با خدمات این کسب‌وکارهای نوپا در شهر خود آشنا می‌شدند، ابراز رضایت می‌کردند.

صفحه شهرهوشمند همواره باتوجه‌به مخاطب هدفش که نوجوانان و جوانان بوده‌اند، سعی در انتشار اطلاعات و به‌روزترین اخبار حوزه فناوری ایران و جهان داشته است. این دست از مطالب که در قالب خبر و گزارش‌های کوتاه از شهر، کشور و دنیا بود، همیشه طرفدارهای خود را داشت و مخاطبان با ارسال پیام‌هایی، این ستون از مطالب را محبوب‌ترین بخش صفحه می‌دانستند.

موبایل بعد از چندین سال از طرح آغاز شد و دربرابر سیلی از مقاومت‌های افراد سودجو قرار گرفته بود، اما شهرآرا در صفحه شهرهوشمند این اتفاق را در فازهای مختلفش پیگیری می‌کرد و گزارش‌های مختلفی از مزایا، معایب و وضعیت بازار در حوزه گوشی‌های هوشمند، انعکاس می‌داد. مخاطبان نیز با استقبال از این طرح، پیام‌های مشابهی ارسال می‌کردند که خواستار اجرای طرح‌های مشابه درمورد کالاهای دیگری بودند که به کشور قاچاق می‌شود.

 

کلیدواژه ها
اشتراک گذاری
نظــر شـــما
نـــام پســت الکترونیــکی تصویـر امنـیتی