کد خبر : 96894
/ 07:35

اصلاحات ادامه دارد

۴٠ اصلاح جدید هندسی در مشهد برای سال جدید در نظر گرفته شده است

اصلاحات ادامه دارد

شهرآرا آنلاین - سارا رنگیان - اصلاحات هندسی واپسین ماه‌های سال ٩٧‌ شاید از بعد مقیاس، پروژه‌هایی عظیم به حساب نمی‌آمد اما توانست برخی از گره‌های ترافیکی شهر را باز کند. به گفته مدیران حمل و نقلی مشهد، این رویه در سال ٩٨ هم ادامه می‌یابد. به همین منظور، بنا شده است با اختصاص اعتباری بیش از ٣٠ میلیارد تومان، ۴٠ مورد اصلاح هندسی جدید در مناطق مختلف مشهد انجام بگیرد و از این رهگذر، گره‌های بیشتری از ترافیک شهر باز شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد در گفت‌وگو با شهرآرا با اعلام این خبر و با اشاره به تأثیر اصلاحات هندسی سال ٩٧ بر کاهش ترافیک شهر گفت که اصلاحات هندسی در مناطق مختلف شهری بسته به مطالعات لازم و علمی در نظر گرفته می‌شود.

طبق اعلام هادی عطارزاده‌ طوسی، در همه مناطق شهر، گلوگاه‌های ترافیکی شناسایی‌ شده‌اند و بر اساس اعتبار اختصاص‌‌یافته در اولویت اصلاحات هندسی قرار می‌گیرند.

 

اصلاحات هندسی مناطق در سال ٩٨ 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون استفاده از کندروی شهید منتظری در دستور کار قرار گرفته و عملیات اصلاحی در راست‌گرد بولوار شهید منتظری به بعثت نیز در حال انجام است ادامه داد: این ٢ مورد اصلاح هندسی که در منطقه یک، در محدوده تقاطع بعثت-‌منتظری و تقاطع منتظری ١١ در حال انجام است، تا اوایل اردیبهشت امسال به پایان می‌رسد.

عطارزاده طوسی در ادامه با بیان اینکه ٣ مورد اصلاح هندسی نیز برای منطقه ٢ در نظر گرفته شده است افزود: اصلاح هندسی تقاطع کامیاب-‌عبادی و حدفاصل میدان توحید تا تقاطع مجد (با توجه به خط ٣ بی‌آر‌تی) از ‌این موارد است. عملیات اصلاح هندسی رمپ ورودی به فدک از بزرگراه چراغچی نیز از روز گذشته ‌آغاز شده است و تا ۶٩ روز دیگر افتتاح می‌شود.

طبق اعلام او، اصلاح هندسی سه‌راه خادم‌الشریعه-‌آزادی در منطقه ١٠، میدان دانشجو و آموزگار در منطقه ١١، عوارضی باغچه، میدان وثوق در بولوار هاشمیه و تقاطع صارمی-‌هاشمیه (میدان شهدای غواص) در منطقه ٩ از مواردی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است یا طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

عطارزاده طوسی در ادامه با بیان اینکه ۴ مورد اصلاح هندسی نیز در منطقه ٣ و ٣ مورد برای منطقه ۴ در نظر گرفته شده است، اصلاحات هندسی مناطق ۵، ۶، ٧، ٨، ٩، ١٠، ١١ و ١٢ را به ترتیب ٨، یک، ٧، ۵، ۴، ٣، ٣ و یک مورد اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد همچنین با اشاره به اینکه احتمال تغییر در اصلاحات هندسی مناطق وجود دارد گفت که به‌تدریج و پس از آماده شدن طرح اصلاحات هندسی هر منطقه، عملیات اجرایی آن‌‌ آغاز می‌شود.

 

اصلاحات ١٠ میلیاردی سال ٩٧ 

عطار‌زاده‌ طوسی در ادامه در خصوص اصلاحات هندسی سال ٩٧ گفت که اصلاح هندسی تقاطع فرامرز-‌جانباز، بازگشایی تقاطع سه‌راه ساجدی-‌جانباز، اصلاح هندسی حدفاصل میدان آزادی تا میدان استقلال، تقاطع سه‌راه خیام-‌ملک‌آباد، اصلاح هندسی ورودی میدان آزادی از سمت بزرگراه شهید کلانتری، سامان‌دهی ورودی تقاطع غیرهم‌سطح قائم به سمت میدان فهمیده، اصلاح هندسی تقاطع بولوار آموزگار و سیدرضی (میدان نهج‌البلاغه) و اصلاح هندسی دوربرگردان ابتدای بولوار هاشمیه بخشی از این موارد است.

او در ادامه با بیان اینکه در محدوده مرکزی شهر هم هم‌زمان با طرح بهسازی عرصه میدان راه‌آهن، اصلاح هندسی بولوار راه‌آهن انجام شد افزود: همچنین اصلاح هندسی ورودی کلانتری به سمت میدان حافظ از سمت تقاطع غیرهم‌سطح غدیر و ورودی به تقاطع غیر‌هم‌سطح جهاد از اصلاحات هندسی این بزرگراه بود که در سال ٩٧ انجام شده است.

طبق اعلام مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد، حذف نرده و ایجاد آیلند میانی در خیابان‌های آیت‌ا... عبادی، امام‌خمینی‌‌، آیت‌ا... بهجت، آیت‌ا... خزعلی و آخوند خراسانی هم در سال ٩٧ انجام شده است.

عطارزاده‌ طوسی در ادامه اعتبار اصلاحات هندسی در سال ٩٧ را ١٠ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

رضایت مردم از اصلاحات

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد هم با بیان اینکه تعدادی اصلاح هندسی در مشهد داشتیم که سرآغاز آن تقاطع فرامرز-‌جانباز بود افزود: طبق نظرسنجی‌های انجام‌شده خوشبختانه شهروندان از اصلاحات انجام‌‌شده رضایت دارند.

مجتبی بهاروند در ادامه با اشاره به بازخوردهای مثبت از پروژه‌های اصلاحات هندسی از ادامه رویه اصلاحات هندسی در سال ٩٨ خبر داد و افزود: به این دلیل که اصلاحات هندسی علاوه بر آرامش و رفاه شهروندان با هزینه‌ای کمتر‌ از تقاطع‌های هم‌سطح و غیر‌هم‌سطح انجام می‌شود، سعی می‌کنیم ‌در مناطق مختلف چنین پروژه‌هایی را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر ‌در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ٢ تقاطع غیرهم‌سطح در سال ٩٧ گفت که در سال ٩٨ هم دست‌کم روزشمار ١٠ پروژه در این زمینه روشن می‌شود.

طبق اعلام او، گسترش پیاده‌راه‌ها از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های حوزه حمل و نقل شهرداری مشهد در سال ٩٨ است.

﷯بهاروند با بیان اینکه تقاطع‌های غیرهم‌سطح نیز از ‌اولویت‌های برنامه‌هایشان است افزود: اصلاحات هندسی در بعضی نقاط پاسخ‌گو نیست و باید از پروژه‌های تقاطع‌های غیرهم‌سطح برای کاهش ترافیک ‌استفاده کرد. 

 

کلیدواژه ها
اشتراک گذاری
نظــر شـــما
نـــام پســت الکترونیــکی تصویـر امنـیتی