کد خبر : 99400
/ 08:38

مشهد هوشمند در بستر پیام‌رسان بومی

معرفی خدمات الکترونیک شهرداری مشهد که در پیام‌رسان گپ ارائه شده است

مشهد هوشمند در بستر پیام‌رسان بومی

 خرید بلیت مترو

با ورود به این قسمت در ابتدا تعداد بلیت‌هایی را که می‌خواهید بخرید، مشخص می‌کنید. شما می‌توانید از یک تا ۶بلیت در یک نوبت خریداری کنید. پس‌از انتخاب تعداد، گزینه «پرداخت الکترونیک» نمایش داده می‌شود که با انتخاب آن، به صفحه پرداخت الکترونیک شاپرک می‌روید و با وارد‌کردن اطلاعات کارت بانکی خود، هزینه بلیت را پرداخت می‌کنید. پس از آن بلیت مترو شما به‌صورت QRCode برایتان ارسال می‌شود؛ هنگام استفاده، باید این QRCode را در‌مقابل گیت ورودی مترو اسکن کنید و وارد شوید.

 

کیفیت هوای شهر 

با انتخاب این بخش در ابتدا شرایط کلی آلودگی هوای شهر در آن لحظه برایتان به نمایش درمی‌آید. به‌دنبال آن، گزینه «شاخص کیفیت هوای ایستگاه‌های سطح شهر» را هم مشاهده می‌کنید که با انتخاب آن، می‌توانید نموداری از میزان آلودگی هوا را در ایستگاه‌های مختلف سطح شهر مشاهده کنید.

 

جست‌وجوی متوفیات 

در این بخش می‌توانید با وارد‌کردن نام و نام خانوادگی فرد متوفای مورد‌نظرتان، اطلاعات مربوط‌به بلوک و ردیف محل دفن او را به‌طور دقیق ببینید.

 

عوارض خودرو 

با ورود به این بخش باید شماره موتور و شماره شاسی خودرو خود را در دو کادر مشخص‌شده وارد، سپس گزینه «جست‌وجو» را انتخاب کنید. پس از آن میزان عوارض خودرو برای شما به نمایش در‌می‌آید و در گام بعدی می‌توانید عوارض خود را به‌صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در شهرداری پرداخت کنید.

 

اشیای گمشده 

برای خیلی از ما پیش آمده است که وسیله‌ای را در اتوبوس، مترو یا تاکسی جا بگذاریم. خبر خوب اینکه اگر این اتفاق برایتان افتاد، می‌توانید به‌راحتی به بخش «اشیاء گمشده» در پیام‌رسان گپ مراجعه کنید. در این قسمت محل مفقود‌شدن کالا (اتوبوس، مترو یا تاکسی)، نوع کالای گمشده، اگر کالایتان در اتوبوس گمشده است شماره خط اتوبوس، و در‌نهایت مشخصات کلی کالای گمشده را وارد و گزینه جست‌وجو را انتخاب می‌کنید و پس‌از پیدا کردن آن، برای تحویل به محلی که در سامانه مشخص شده است، مراجعه می‌کنید.

 

اتوبوس‌رانی 

در این بخش، دو نوع خدمت به شما ارائه می‌شود. در اولین خدمت با انتخاب گزینه «ایستگاه‌های خطوط اتوبوس» و وارد‌کردن شماره خط اتوبوس مد‌نظرتان، می‌توانید تمامی ایستگاه‌هایی را که آن خط اتوبوس در آن‌ها توقف دارد، مشاهده کنید. در خدمت بعدی هم گزینه «خطوط ورودی به ایستگاه» را انتخاب می‌کنید و پس از آن شماره ایستگاه مورد‌نظر را که روی تابلو ایستگاه درج شده است، وارد می‌کنید. با انجام این کار، سامانه، همه خطوط اتوبوسی را که از آن ایستگاه می‌گذرند، برای شما نمایش می‌دهد.

 

پیگیری نامه‌ها 

فرایند نامه‌نگاری‌ اداری گاهی روزها به طول می‌انجامد و مراجعه حضوری برای پیگیری وضعیت نامه می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. اما با مراجعه به این قسمت در پیام‌رسان گپ، می‌توانید به‌راحتی و با وارد‌کردن شماره پیگیری نامه خود، از وضعیت آن آگاه شوید و ببینید در چه مرحله‌ای از انجام کار قرار دارد.

 

خدمات پارکینگ (الیت) 

با ورود به این بخش و انتخاب گزینه «موجودی پلاک» می‌توانید با وارد‌کردن مشخصات پلاک خودرو خود، از میزان شارژ آن برای استفاده از پارکینگ‌های سطح شهر مطلع شوید. پس از آن با گزینه «خرید شارژ» می‌توانید به‌صورت اینترنتی شارژ پولی خودرو خود را افزایش دهید. دیگر گزینه موجود در این بخش، «مشاهده ظرفیت پارکینگ ها» است که با انتخاب آن، می‌توانید از میزان ظرفیت پارکینگ‌های موجود در سطح شهر مطلع شوید و ببینید آیا در پارکینگ‌های مد‌نظرتان ظرفیت خالی وجود دارد یا خیر.

 

مرکز ارتباطات مردمی ١٣٧

این بخش از سامانه مربوط‌به ارتباط شهروندان با شهرداری و ارائه شکایات، نظرات و پیشنهادهای آن‌هاست. برای انجام این کار در ابتدا گزینه «ثبت نام و ارسال درخواست» را انتخاب، سپس شماره تلفن همراه خود را ثبت می‌کنید. حالا می‌توانید درخواست خود را در این سامانه بنویسید و ارسال کنید. هر درخواست دارای کد پیگیری است. در آینده برای پیگیری وضعیت درخواست خود می‌توانید دوباره به همین سامانه مراجعه کنید و با انتخاب گزینه «پیگیری درخواست» و وارد‌کردن شماره پیگیری درخواستتان، از وضعیت آن مطلع شوید. 

 

مناقصه و مزایده‌های شهری 

این قسمت شامل ۴بخش «مناقصه»، «مزایده»، «فراخوان» و «استعلام» می‌شود و با انتخاب هرکدام می‌توانید فهرستی از مناقصه‌ها، مزایده‌ها، فراخوان‌ها و استعلام‌هایی را که شهرداری در پروژه‌های مختلف خود به‌منظور برون‌سپاری به پیمانکاران اعلام کرده است، مشاهده کنید. اگر عنوان مناقصه و برگزارکننده آن را هم می‌دانید، می‌توانید به بخش جست‌وجوی این قسمت بروید و به‌سرعت مناقصه مد‌نظر را پیدا کنید.

 

پیشخوان خدمات هوشمند شهرداری مشهد

خرید بلیت مترو

عوارض خودرو

اتوبوسرانی

خدمات پارکینگ

مرکز ارتباطات مردمی ١٣٧

 

اشتراک گذاری
نظــر شـــما
نـــام پســت الکترونیــکی تصویـر امنـیتی