نسخه پی دی اف

رایزنی‌ برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی

﷯ رَزان| «مشهد ظرفیت‌های بسیاری در زمیــنه‌هــای گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی دارد و در بخش اقتصادی نیز بستر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم است.» این جمله را مدیر کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی در دیدار با سرکنسول چهار کشور خارجی مستقر در مشهد درباره جذب سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی گفته است. ابوالفضل مکرمی‌فر در دیدار با سرکنسول‌های ترکیه،‌ ترکمنستان،‌ عراق و پاکستان، از امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تأسیسات گردشگری از‌جمله زیرساخت‌های اقامتی، درمانگاه‌های تخصصی، گردشگری سلامت و همچنین بخش ریلی سخن گفت. ثبت مشترک نوروز میان کشورهای این حوزه در جهان، موضوع دیگری بود که مکرمی‌فر برای برگزاری جشن مشترک در شهرهای مرزی و همچنین مشهد، بحثش را پیش کشید.
گردشگری ایران مجهز به شعار،‌ برند و رنگ می‌شود؟
با گذشت نزدیک به دو دهه از سیاست‌گذاری‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ساخت برند گردشگری ایران، هنوز این ایده به سرانجام نرسیده است. علاوه‌بر‌این با‌وجود شعارهای متعددی که در سال‌های گذشته برای معرفی ایران در عرصه بین‌الملل طراحی شده، هنوز شعار واحدی که تداعی‌کننده تصویری از ایران در جهان باشد، وجود ندارد. برخی کشورها علاوه‌بر برند و شعار گردشگری، رنگ ویژه‌ای را به‌عنوان شناسنامه کشور خود برگزیده‌اند که در این بخش نیز در کشور ما هیچ گامی برداشته نشده است. حالا ولی‌تیموری،‌ معاون گردشگری کشور، با اعلام خبر تهیه نقشه‌ راه ساخت برند گردشگری ایران از شکستن این تابو می‌گوید:‌ سه پروژه کلان در معاونت گردشگری شامل تهیه برند، برنامه جامع توسعه و حساب اقماری تعریف‌شده، هم‌زمان پیش برده
می‌شود.

itbaran.ir شرکت داده پردازی باران شرق توس